петък, 7 май 2010 г.

Овче кисело мляко

Никога няма да забравя вкуса на киселото мляко от детството ми...
Аз стоях до печката и чаках баба да се върне от кошарата с едно голямо менче топло овче мляко ,  току що издоено .  После се започваше едно дрънчене на бурканите ,  които се разхубавяваха след като се напълнеха с млякото ,  големия овчи кожух ,  който прегръщаше вече пълните буркани и превръщаше прясното мляко в една магична бяла приказка ...
Едва дочаквах да стане киселото мляко ,  за да хвана най - голямата лъжица ,  да извадя и един буркан домашно сладко и със зачервени от вълнение бузи  да ям ,  да ям ...
И понеже няма как да си купя спомени от магазина ,  реших ,  че мога да се опитам да ги възкреся сама .
Снабдих се с истинско овче прясно мляко ,  тоооолкова маслено и още топло от скорошното доене ...
И за да се повтори магията ,  която съм виждала с очите си , че съществува  , знаех,  че  нямам време за губене .
Най -  големият проблем беше с какво кисело мляко да заквася прясното ,  защото в търговската мрежа като че ли почти не остана истинско , но реших да рискувам с най -високия  %  на " На баба " 4 , 5 % .
И останах изумена ,   толкова вкусно кисело мляко не бях яла от дете !
Нямам претенции ,  че го правя " по книга "  ,  аз съм много далече от това да парадирам с професионални кулинарни възможности  .
За  мен е важно ,  че благодарение на стъкленото бурканче пълно с кисело мляко ,  аз дори и за малко ,  пак бях дете ...
Ако успеете да си намерите хубаво домашно прясно мляко ,  не се чудете на какви кремове или други щуротии да го приложите . :)))
Истинското кисело мляко е просто незаменимо !


Овче кисело мляко






Продукти :

5 литра прясно овче мляко
2 кофички кисело мляко  " На баба "  4 , 5 %
чисти, сухи, затоплени буркани
вълнено одеало
голяма доза търпение :)))

 Подгответе си чисти буркани , трябва задължително да са сухи ,  капачките също .
Сварете прясното мляко , но внимавайте да не загори .  Разбърквайте често . 
След като е готово ,  го оставете да изстине до степен ,  в която кутрето ви може да търпи температурата . 
С черпак сипвайте мляко в бурканите ,  добавяйте от киселото мляко за закваска ,  затворете им капачките и веднага ги пъхайте под одеалото .  
На голям буркан ( 700 мл )  слагам по 2 супени лъжици с връх   ,  на по малките -  по една .
Аз държа млякото доста часове завити ,  над 10 часа .  
После процеса продължава в хладилника ,  там млякото вече придобива окончателния си вид и вкус.  
Домашното овче мляко има много дълга трайност ,  можете да си хапвате доста време ,  ако си приготвите по -голямо количество , без да се притеснявате ,  че ще се развали за дни .
Дори колкото повече дни стои в хладиника ,  толкова по - гъсто става . 
Това е всичко  ,  лесно и просто !
Ако имате по -добра идея , направете го , както ви харесва ! :))
Важното е да ви е вкусно накрая ! :)))

1 коментар:

  1. Не съм виждала по магазините такова кисело мляко, определено си се справила отлично, освен млякото на баба, вече мога да кажа и за твоето, че е най-вкусно :)

    ОтговорИзтриване