неделя, 2 май 2010 г.

Pizza Capricciosa

Обожавам пица,  всъщност ,   май не познавам човек ,  който да не обича това италианско чудо .
Да,  чудо е ,   за мен именно такива рецепти са гениални ,  тъй като съчетаването на определени продукти ,  които изполваме в ежедневието си и всеки един от тях ни е до болка познат ,  се превръща в класически шедьовър ,  който времето е безсилно да заличи  ...
Почти няма пица ,  която да не харесвам ,  но най - вкусната за мен е домашно приготвената !
Днес се събудих с мисълта за една топла ,  ухаеща на босилек пица и едва си допих кафето ,   за да започна приготвянето й .
Ето я и нея ,  вечната  Capricciosa !


Pizza Capricciosa







Продукти :

за 1 пица ( кръгла тава с размер 34 см )

за тестото :


10  грама прясна мая
250  грама бяло брашно
120  грама хладка вода
1 / 2  ч . л .  сол
1   ч . л . захар
1   с . л . зехтин
брашно за поръсване

бекон
пресни гъби
гауда  ( или кашкавал )
пармезан
зелени маслини
черни маслини
прошуто крудо

за доматената смес :

доматена паста 
сух босилек
пресен босилек
сух риган
черен пипер
щипка захар
зехтин

Маята се разтваря с малко топла вода и захарта и се оставя за 15 минути в покрита с кърпа купичка . 
В съд за месене се слагат всички останали продукти за тестото ,  готовата мая се изсипва и се меси , трябва да се получи меко и еластично тесто . 
Тестото се прави на топка и се оставя загънато за 20 - 30 минути ,  поръсено с малко брашно .
През това време тавата се застила с хартия за печене .  
Тестото се разточва на набрашнен плот и се слага в тавата ,  като се постарайте краищата на тестото да бъдат малко по - дебели .  
В купичка се слага доматената паста ,  добавят се и останалите продукти за доматената смес и се разбърква добре . 
Тестото се намазва с тази смес ,  като се оставят поне 2 см по края на тестото без да се маже . 
Слагат се бекона ,  черните маслини и нарязаните пресни гъби ,  ако желаете ,  поръсете с малко сух риган и полейте леко със зехтин . 


Ето ,  пак забравих да кажа за фурната ,  докато правите всичко това,  пуснете фурната да загрява ( в зависимост от спецификата на вашата фурна,  аз правя пиците на 210 градуса ).
Сложете пицата да се запече за 10 - 15 минути до зачервяване на тестото  . 
След това я извадете ,  за да сложите останалите продукти . 
Върху гъбите аз подредих гаудата ,  после зелените маслини и накрая прошутото .  Изключете фурната и сложете тавата с пицата за 3 - 4 минути да се затоплят добавените продукти .
 И накрая ,  ако обичате пармезан като мен ,  поръсете щедро отгоре . 
Да не забравим и пресния болилек !  :)
В кухнята ми ухае фантастично ! 
Вие си четете на спокойствие ,   аз ще отида да видя какво става с пицата . :))))



6 коментара:

  1. Добре изглежда. Аз обаче все още чакам втория тип Маргарита =)

    ОтговорИзтриване
  2. Тази седмица ще я направя ! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Тази ми е любимата пица и винаги си я поръчвам, но определено твоята ми изглежда по-вкусна и сякаш всяка част от нея си е на точното местенце, а не е просто хаотично разположена:) Поздравления пицата изглежда страхотно!

    ОтговорИзтриване
  4. Пицата стана страхотна, направих я без прошуто, че не ми се излизаше да пазарувам и всички си облизаха пръстите. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. а пицата, пицата....много вкусна стана, и не остана. Поздравленията, които бяха отправени към мен ги споделям с теб.

    ОтговорИзтриване