вторник, 19 юли 2011 г.

Шакшука




Шакшука е израелско ястия, макар че има информация, че произходът е тунизийски, и по-точно от Махреб.
В някои държави са я преформили по свой начин и добавят дори и меса, най-често агнешко или овнешко, но аз ще пропусна тези интерпретации.
Сервира се с бял хляб или арабски питки, прекрасна калорийна бомба, но сега, моля, няма да си броим калориите.:)
И без това тази жега навън ни стапя всички.
Това ястие силно наподобява нашия миш-маш като съставки, макар че яйцата е добре да останат цели.
Състои се най-общо казано от яйца, люти чушки, лук и домати, но спокойно можете да овкусите с разни други приятни добавки като чесън, нашенско сиренце
Абсолютна джурканица, мен ако питате, ама пък вкусна, та чак не се усещаш кога си изял и половин хляб покрай нея.
Може би на закуска ще е най-подходящото приложение на шакшука, но аз лично яйца и сирене мога да ям сутрин, обед и вечер.
Хайде, да я видим тая ти ми шакшука.

Шакшука






Продукти:

8 яйца
3 печени червени чушки
6-7 чорбаджийски чушки (желателно е да не са прекалено пикантни, че ще стане страшно)
1 много голяма глава кромид лук
3-4 скилидки чесън
2 средни хубаво узрели домата (аз използвах розови)-обелени и почистени от семките
сол на вкус
олио или зехтин
черен пипер
1-2 щипки кимион
1-2 щипки куркума
1 чаена лъжичка сладък червен пипер
натрошено сирене (добре е да е с овче, но аз не го ям)
магданоз по избор 



Нарежете лука на лентички и доматите на ситно.
Добре е да ги отцедите добре, за да не стане твърде водниста шакшуката.
Запържете чорбаджийски чушки с лука и когато омекнат, добавете сладкия червен пипер и го оставете за секунди да се запържи и той.
Ако имате някой стар селски тиган, хич не му се чудете, а го вкарайте в употреба, колкото по-първично, толкова по-вкусно.:)


После сложете чесъна, доматите и нарязаните печени чушки.
Намалете много котлона и оставете, докато сосът стане готов.
Хубаво е шакшука да бъде по-мазна, но нека и не прекаляваме с това.
Овкусете с подправките.


Чукнете внимателно яйцата, така че да не се спука жълтъка, покрийте с капак и на много слаб котлон ги оставете, докато се сготвят по начина, по който ги обичате-рохки или не.
Сервирайте с натрошено сирене и пресен магданоз по желание.
Аз сервирах с краве сирене и пресен босилек, макар и нетрадиционен за тази рецепта.
А ако имате топъл бял хляб под ръка, направо ме викайте и мен да помагам.:)))




11 коментара:

  1. Лесно и вкусно....още тази вечер ще го пробвам-благодаря ти Рони!

    ОтговорИзтриване
  2. Ozglejda neveroqtno!
    Tochno tova qstie sam go pravila predi vreme samo,che v po-razlichen variant.
    Pozdravleniq Ginger :)))
    Bloga strashno mi dopada,kato viziq i recepti.:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Рони страхотно предложение, много скоро ще го пробвам, а снимките са толкова примамливи, че само преглъщам :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Ето нещо много вкусно и любимо!Но все го правя по отделно-или с пипер и сирене,или само с яйца.Не съм се сещала да обединя двете,благодаря за идеята,Рони!Определено ще се възползвам-много вкусно ще стане,убедена съм!

    Поздрави от мен!:)

    ОтговорИзтриване
  5. Наскоро правих шакшука по друга рецепта - вкусна е, твоята изглежда по-различно с целите яйца - ще пробвам и така, защото това са любими продукти за лятото.
    Весела

    ОтговорИзтриване
  6. И при мен ще се пробва задължително!Все съставки,които обичаме.Благодаря за рецептата!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Рони, чудесно предложение! И аз правих една шакшука миналата събота, но без лютите чушки :)! Много обичам такива лесни летни ястия :)
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  8. аз го пробвах и не само това пробвах от тук. резултата е следния 5кг повече - за две седмици. Страхотно е всичко и просто не мога да си кажа стига докато не опразня тавата или тенджерата или тигана ...Благодарим ти Рони аз, мъжа ми и свекървата :)))

    ОтговорИзтриване
  9. Тази вечер сме на това ястие.Ммммммм

    ОтговорИзтриване
  10. Вече няколко пъти правя това ястие.Винаги се получава много вкусно.Поздрави!

    ОтговорИзтриване